B2B
Vi vill föra samman innovativa varumärken med Sverigeledande artister och underhållning
Vid B2B-event tillför Lifeline som eventpartner den rätta kompetensen för att leverera maximal affärs- och varumärkesnytta utifrån era förutsättningar, mål samt slutkund. Det är vårt jobb att se de kommersiella kopplingarna mellan underhållningsbranschen och näringslivet. Vi tar fram innovativa idéer och ett tydligt innehåll till alltifrån det lilla eventet till den stora helhetsupplevelsen för hela företaget.
Då Lifeline har en historia som omfamnar helheten, både genom management och produktion, så faller det sig självklart att arbeta med utveckling av varumärken och samarbeten. Tveka inte att kontakta oss om du vill veta mer om hur vi skapar skräddarsydda lösningar.
Brynolf & Ljung x Fanta
I syfte att visa upp Fantas Instamix på den svenska marknaden på ett oväntat sätt genomfördes ett samarbete med magikerduon Peter Brynolf & Jonas Ljung (Brynolf & Ljung). Samarbetet resulterade i en digital lanseringskampanj där Brynolf & Ljung trollar med dryckesmixen på stan i sann Street magic-anda.
Vintergalan
Sveriges största ambulerande företagsevent är en sprudlande artistkonstellation som bjuder på högklassig underhållning. Vintergalan startades 2015 och levererar varje år Årets största julshow med Sveriges artistelit.


The Show of Christmas
Lifeline årligen producerar ihop med Konsumentföreningen Stockholm The Show of Christmas som är Årets stora musikfest med Sveriges mest uppskattade artister. The Show of Christmas gör år 2019 sin 14:e upplaga.
Dirty Loops x Samsung
Med Galaxy S7 och S7 kom 2016-versionen av “Over the Horizon”, Samsung Galaxys signatur ringsignal till Galaxy-enheter. Ihop med Svenska jazz-funk bandet Dirty Loops blev det den poppigaste versionen hittills.