GDPR
 
1. Generellt
Webbplatsen drivs av Lifeline Entertainment & Lifeline Management, Linnégatan 89C, 10451 Stockholm.
(Nedan kallad Lifeline)
Genom användning av denna webbplats accepterar du, till var tid, gällande villkor. Villkoren omfattar all användning av webbplatsen. Lifeline förbehåller sig rätten att lägga till, ändra, förnya samt förbättra informationen på webbplatsen.
 
2. Rättigheter
Allt innehåll på webbplatsen är upphovsrättsskyddad. Information och bilder som publiceras på webbplatsen tillhör Lifeline, utom de platser där annat anges. Information och bilder som publiceras om ett evenemang tillhör tredjepart, oftast evenemangets arrangör, artist, fotograf etc. och får alltid vidarepubliceras i syfte att marknadsföra evenemanget. Innehåll på webbplatsen får inte kopieras, distribueras eller publiceras utan skriftligt samtycke av Lifeline. Det är tillåtet att använda bilder och text för icke kommersiellt privat bruk, om det tydligt framkommer att Lifeline är upphovsägare.
 
3. Länkar och hyperlänkar
Länkar och hyperlänkar till tredjepart från Lifelines webbsidor är tillåtet. Lifeline tar inte på sig något ansvar för innehåll, information eller annat material på tredjeparts webbsidor, och tredjepart har själv ansvar för att underrätta sig om villkoren för dessa webbsidor.
 
4. Ansvarsbegränsning
Lifeline ger ingen garanti för webbplatsens funktionalitet, tillgänglighet eller för att innehåll på webbplatsen är korrekt. Lifeline ger heller ingen garanti för innehåll på sidor från tredjepart som vi länkar till.
 
5. Personuppgifter och säkerhet
Lifeline tar sekretess på största allvar. Vi hämtar inte in personuppgifter som inte är relevanta och nödvändiga för att kunna leverera våra tjänster till dig som kund. Du ger oss rätt att använda, lagra och behandla relevant information genom att använda Lifelines webbsidor. Personupplysningarna kan bli delade med tredjepart om Lifeline ser det som nödvändigt för att administrera, driva och underhålla webbplatsen.
 
6. Nyhetsbrev
Vi förbehåller oss rätten att skicka relevant information till dig via e-post. Detta kan vara bekräftelse på din bokning, info om t ex flyttade/inställda evenemang eller nyhetsbrev. När du köper biljett av oss lägger vi till dig i vårt kundregister, och vi använder då din e-post för att skicka information och uppdateringar kring evenemang. Du kan avsäga dig vårt nyhetsbrev genom att nederst i nyhetsbrevet klicka på den för detta ändamål angivna länk.
 
7. Betalning
Det finns inga betalningslösningar på Lifelines webbsidor. Lifeline länkar till biljettsystem, vi hänvisar till att läsa sekretess och juridisk information på dessa sidor.
 
8. Frågor
Har du några frågor gällande GDPR i största allmänhet eller dina uppgifter i synnerhet, tveka inte att kontakta oss på info@lifeline.se.
 
– – – –
 
KÖP OCH KUNDVILLKOR
 
Biljettfrågor
Frågor gällande biljetter hänvisas i första hand direkt till respektive biljettombud t ex Ticketmaster eller Eventim. Om du vill kontakta oss på Lifeline direkt gällande biljetter kan du maila till biljettansvarig. Glöm inte ange ditt bokningsnummer eller annan info för ditt biljettköp som kan tänkas behövas. Kontaktuppgifter hittar du under ”Om oss”.

 

Biljettköp och bokningsalternativ
Våra biljetter säljs via Ticketmasters eller Eventims biljettsystem, alternativt via de olika biljettsystem som de lokala arenorna runt om i landet använder.

 

Att tänka på när du köper en biljett
Du som kund är ansvarig för att i samband med biljettköp kontrollera att evenemang, datum, tid, plats och pris stämmer med din beställning. Annullering av biljettköp kan ske senast en timme efter utskriftstillfället. Du är också ansvarig för att kontrollera om evenemangets datum, tid eller plats har ändrats.

 

Ändring och återköp av biljetter
Önskar du ändra datum eller ort inom samma evenemang kan detta ses över av oss som arrangör. I de flesta fall går det att lösa, men vi garanterar inte byte. Vid ombokning av evenemang återbetalas ej service- och distributionsavgifter. Återköp av biljetter samt byte till annat evenemang görs ej.

 

Missnöjen och klagomål på evenemang
Ibland kan det hända att sikten från en viss plats skyms av exempelvis teknik- eller scenutrustning som tillkommit under scenbygget. I sådant fall eller vid andra problem med platserna ber vi dig att snarast möjligt ta kontakt med personalen på arenan, så hjälper de till att hitta andra platser. Skulle av någon anledning missnöjet kvarstå och du väljer att lämna arenan, ska du vända dig till arenapersonalen eller biljettkassan. Eventuella klagomål ska alltså framföras till personalen på plats. Efter genomförd konsert/föreställning betraktas evenemanget som godkänt av dig som besökare.

 

Inställt evenemang
Kunden ansvarar själv för att kontrollera att evenemanget ej är inställt eller flyttat. I händelse av inställt eller flyttat evenemang bör kunden omedelbart kontakta ansvarig arena/arrangör. I de fall evenemang flyttats eller ställts in gäller de villkor som står i informationen som går ut till kund i samband med inställt/flyttat evenemang. Vid inställt eller flyttat evenemang återbetalas ej service- och distributionsavgifter.

 

Återlösen av biljetter görs ej efter angivet sista datum.